2019 рік став знаковим для комерційної нерухомості України, — Ольга Соловей

26.12.2019   |  Новини

Офісний ринок цього року побив певні рекорди  і за об’ємом площ, які поглинуті, і за об’ємом площ, які зараз активно будуються. Про це у інтерв'ю Property Times розповіла  засновниця Українського клубу нерухомості (UREClub), експерт Ольга Соловей.

«Цей рік для комерційної нерухомості став знаковим, тому що зростає попит на офісну нерухомість. Експерти навіть підрахували, що у Києві та у великих містах потреба у якісних офісних площах сягає сотень тисяч квадратних метрів. Дуже високий попит саме на якісні офісні площі, тому зростає орендна ставка. До речі, зростає і якість. З підвищенням конкуренції, проекти стають якіснішими, з’являються кращі компанії із управління нерухомістю»,  зазначила вона.

Стосовно торговельної нерухомості в Україні Соловей відмітила декілька тенденцій.

Найперше  відкривають проєкти, які довгий час були заморожені. Ми говоримо про River mall, ми говоримо про плани відкриття RETROVILLE (дуже великого об’єкта) та багато інших об’єктів великих площ  це Blockbuster Mall, Ocean Mall.

«Окрім того, що відкриваються нові торгівельні площі, дуже якісно змінюються старі. Це якісні реконструкції, реновації, реконцепції існуючих площ. Саме у торговельній нерухомості, на мою думку, ринок досягнув піку свого насичення  за кількістю і за об’ємом. І я думаю, що наступного року ми побачимо тенденції до спаду орендної ставки, до зниження попиту на якісні торговельні площі»  сказала вона.

Також Ольга Соловей прокоментувала розвиток складської нерухомості.

«В Україні досі є незакрите питання складської нерухомості. Цей сегмент нецікавий українським девелоперам, адже там дуже велика сума інвестицій та дуже довгий термін їх повернення. Тому складський сегмент традиційно розвивався в Україні іноземними компаніями. Саме у цьому сегменті великий попит і дуже мала пропозиція, тому зростають поступово орендні ставки і відчувається великий тиск з боку іноземних компаній з боку користувачів. Навіть доходить до того, що великі рітейлери самі будують собі складські приміщення. Вони вимушені це робити, адже якісних з відкритою пропозицією складських приміщень немає»,  зазначила вона.