Екологічні проєкти, які впроваджує український бізнес (кейси)

17.07.2019  |  Спецпроєкти

Property Times представляє екокейси, які були реалізовані в різних компаніях, пропонуємо ознайомитися й надихнутися.

Фокстрот

  • У 2009 році Фокстрот один з перших в Україні запровадив соціальний проект «Зелений офіс» з акцентом на мінімізацію впливу офісної діяльності на довкілля. Внутрішніми корпоративними правилами обумовлено обов’язкове впорядкування території, прилеглої до магазинів торгових мереж холдингу, ощадливе використання природних ресурсів — води і електроенергії в офісах та підтримка активних працівників у проведенні соціальних, екологічних та благодійних акцій, спрямованих на підвищення рівня ековідповідальності.
  • У 2018 році проведено 3 акції зі збору макулатури серед співробітників (зібрано 5 030 кг), 205 кг пластикових кришечок передано на переробку. За рахунок зібраних коштів надали матеріальну допомогу на лікування ветерану АТО, колезі з магазину Фокстрот, вихованцям Олешківського будинку-інтернату у Харківській області.

  • Усього за допомогою 33 акцій зі збору макулатури (співробітники передали 36 267 кг паперу на переробку) врятовано 18 882 дерев, зекономлено води майже 2 млн літри, через запровадження системи автоматичного відключення комп’ютерної техніки в неробочий час та утеплення офісної будівлі заощаджено 34 300 кВт електроенергії, перероблено пластику та кришечок — 1193 кг.
  • Навесні 2019 року до 10-річчя «Зеленого офісу» у центральному офісі ГК Фокстрот стартувало корпоративне рейтингування «ДалЕКОглядні», аби мотивувати до екологічного волонтерства ще більшу кількість колег. До осені в рамках «Рейтингу «ДалЕКОглядні» відбудеться низка заходів, а саме два збори макулатури, передача на переробку пластикових кришечок, особиста участь у екологічних флешмобах, еко-фото-сесія тощо).

ДТЕК

Компанія має Екологічну стратегію, спрямовану на зниження впливу промислових підприємств компанії на навколишнє середовище. Ключові напрямки:

  • Еко-модернізація традиційної генерації:

- з 2007 до 2018 року ДТЕК модернізував 16 енергоблоків і встановив 19 електрофільтрів, що скоротило викиди пилу цими блоками більше ніж в 20 разів,

- за останні 6 років компанія вдвічі збільшила обсяги утилізації золошлаків, що утворюються від спалювання вугілля. Матеріали використовуються повторно, що відповідає принципам циркулярної економіки.

  • Розвиток «зеленої» енергетики:

- ДТЕК ввів в експлуатацію понад 0,5 ГВт потужностей ВДЕ, до кінця 2019 року ця цифра сягне майже 1 ГВт. Більше половини всіх інвестицій у сектор в 2018 році — це інвестиції ДТЕК (387 з 730 млн євро).

  • Електромобілізація:

- компанія розвиває мережу швидкісних електрозаправок Strum. Сьогодні це 10 станцій у Києві. У 2019 р. планується як мінімум подвоїти кількість станцій. У тому числі, відкрити заправки на головних трасах – це дозволить використовувати електромобілі для міжміських поїздок.

- парк електромобілів компанії складає 23 автомобіля. На них вже працюють київські енергетики, починається електромобілізація регіональних підприємств.

ENSO

Компанія підтримує «зелене» будівництво та будь-які ініціативи на кшталт свідомого споживання, zero waste тощо. Найбільш масштабний за еконаправленістю — ЖК DIADANS, який сертифікується за системою BREEAM. Це передбачає комплексний підхід до екології та оточуючого середовища, що охоплює всі процеси: від планування ділянки, організації будівництва, до подальшої експлуатації збудованого об'єкту.

В ЖК DIADANS буде спроектовано таке освітлення, яке з настанням ночі автоматично слабшатиме. Також планується збір дощової води для поливу рослин на прибудинковій території, що суттєво зменшить навантаження на каналізаційну систему.

Щоб не використовувати сіль та інші реагенти, що забруднюють навколишнє середовище, взимку, щоб забезпечити безпечне пересування, ми тротуари планують посипати гранітною крихтою.

Крім того, в компанії вивчають закордонний досвід у сфері роздільного збору сміття, наразі розглядається декілька проектів для інтеграції в житлових комплексах.

ТЕК «Енергоінвест»

Екологічність та енергоефективність в управлінні БЦ була закладена ще на етапі розробки концепції та проекту будівництва. У бізнес-центрі Astarta Organic Business Centre 100% внутрішнього освітлення забезпечується LED-світильниками, система подачі води відрегульована в оптимально економному режимі, працює механічна припливно-витяжна вентиляція з рекуперацією повітря, система герконових датчиків на вікнах оптимізує роботу системи кондиціювання, використання енергоефективного напилення (екрану) на віконних склопакетах дає змогу перешкоджати проникненню теплових сонячних променів у приміщення, автоматизована система диспетчеризації, що забезпечує оптимальний режим керування інженерними системами.

На території БЦ обладнаний велопаркінг на 122 паркомісця, щоб стимулювати наших резидентів пересідати на велосипеди і зменшувати автомобільний трафік на столичних дорогах. Поряд з велопаркінгом знаходяться повністю обладнані душові кімнати. В Astarta Organic Business Centre є своя зелена зона відпочинку – парк у внутрішньому дворику БЦ, який доступний усім киянам. Для резидентів двічі на тиждень тут проходять ранкові заняття йогою.

«Бізнес-центру пощастило з орендарями, які підтримують екоініціативи. Можемо з впевненістю сказати, що більшість компаній-орендарів БЦ сортують сміття. У кожному блоці бізнес-центру (а їх є три) встановлені бокси для збору і подальшої утилізації використаних батарейок та пластикових кришечок. Управляюча бізнес-центром компанія уклала договір з ТОВ «Екологічні інвестиції», яка здійснює збирання, перевезення, зберігання та організовує подальшу обробку, утилізацію і знешкодження відходів, — розповідає заступник директора з питань експлуатації ТОВ «ТЕК «Енергоінвест» Андрій Губль. — Щоб оптимізувати процес обробки сміття, у перспективі ми плануємо поставити прес-компактор для паперу та твердих відходів. Втім, це не унікальна практика, радше базова необхідність».

Роберт Бош Лтд.

Працівники компанії висадили вишневий садок біля свого колишнього офісу, у новому офісі впроваджено сортування та переробка сміття.

Навесні цього року компанія долучилася до всесвітньо відомого еко-флешмобу #trashtagchallenge та прибрала від сміття Дніпровську набережну від моста Патона до залізничного моста.  Було зібрано, відсортовано та передано на утилізацію 58 мішків сміття.

Задля зменшення викидів СО2, компанія інвестувала в проект виробництва гарячої води за допомогою 40 сонячних колекторів, які встановлені на даху ТОЦ «Сільвер Бриз». Детальніше Property Times писав тут.

Був запущений унікальний проект у Львові, де стару котельню перебудували у сучасний енергоефективний офіс філії компанії «Роберт БОШ» у Західній Україні. Постачання тепла та гарячої води відбувається за допомогою сонячних колекторів та теплових насосів, які підтримуються у випадку пікових навантажень конденсаційними газовими котлами. Все обладнання керується за принципом «Smart Home» та одночасно використовується у навчальних цілях.

Підготувала Ірина Настич